Η προφορική μουσική παράδοση στην εκπαίδευση (2004)

Η προφορική μουσική παράδοση στην εκπαίδευση

Afisa2004

 

 
Μουσική - ήχος & τόπος (2005)

Afisa2005Η έμφαση στην έννοια του τόπου, ιδιαίτερα στις μέρες μας, στα πλαίσια του δημόσιου ηγεμονικού λόγου εκκινεί συνήθως από τη λογική της αντιπαραβολής του «τοπικού» με το «παγκόσμιο», του «παραδοσιακού» με το «μοντέρνο». Όταν δε πρόκειται για την κατανόηση της ιδιαιτερότητας της μουσικής και του ήχου, η έμφαση αυτή περιορίζεται στην ένταξή τους απλώς σε ένα γεωγραφικό πλαίσιο.

Στόχος της ημερίδας είναι να διερευνήσει τους πολλαπλούς τρόπους μέσω των οποίων οι μουσικές - ηχητικές γεωγραφίες, τόσο στη συμβολική όσο και στη φυσική τους διάσταση, αποτελούν σημαντική συνισταμένη του τρόπου που προσλαμβάνουμε και βιώνουμε τον κόσμο γύρω μας. Οι «τόποι» συνάντησης, κι ακόμα περισσότερο οι διαδικασίες συνάντησής τους αποτελούν τα βασικά πεδία όπου διάφορα είδη μουσικής και κατηγορίες ήχων αποκτούν ταυτότητα και διαμορφώνουν συλλογικότητες.

 
Πολιτισμός: Θεσμοί και Διαχειρίσεις (2006)

2006_afisa_pyles_imerida_liΗ Ημερίδα με θέμα «Πολιτισμός: Θεσμοί και Διαχειρίσεις» (3 Ιουνίου 2006),
που διοργανώνεται στα πλαίσια της Εβδομάδας Ανοιχτών Πυλών, συμπληρώνει τις επίκαιρες θεματικές των διεθνών και εθνικών επιστημονικών διοργανώσεων, που έχει να αναδείξει το Τμήμα στην εξαετή πορεία του.

Read more...
 
Προφορικότητες (2007)
AnoixtesPules2007curvesΤο ζεύγμα «προφορικότητα-εγγραμματοσύνη» έχει αναδειχθεί σε ένα από τα πιο παραγωγικά πεδία άρθρωσης διεπιστημονικού λόγου και διατύπωσης πρωτότυπων θεωρητικών αναζητήσεων στο χώρο των κοινωνικών και ανθρωπιστικών σπουδών. Το έργο του Walter Ong και οι νέες προοπτικές που διάνοιξε στη θεώρηση μιας από τις κοινότερες δεξιότητες του σύγχρονου ανθρώπου, τη γραφή, ακολούθησε μια σειρά μοντέλων με θεμελιακή συνιστώσα την αποδοχή της ριζικής και αγεφύρωτης διαφοράς μεταξύ των κοινωνικών και λογοθετικών φαινομένων της προφορικότητας και της εγγραμματοσύνης.
Read more...
 
Μουσικές Ετερότητες (2008)

bΤραγούδια δίχως λόγια... Λόγια ειπωμένα σε μουσικές γλώσσες ξένες, σε προφορές «επικίνδυνες», «χυδαίες» ή «διεφθαρμένες». Μουσικές επιτελέσεις στιγματισμένες ή περιθωριακές. Πολιτιστική κληρονομιά χωρίς σώμα και τόπο. Μουσικές ετερότητες ως αντίστιξη της «εθνικής» ταυτότητας, ως φορείς πολιτικού μηνύματος, ως παρα-πολιτισμικές τάσεις άνευ σημασίας, ή ως φετιχιστικό άλλοθι. Διαχειριστικές στρατηγικές με εμπλεκόμενες δυναμικές προερχόμενες από την κυρίαρχη κουλτούρα, τη βιομηχανία των ηχογραφημάτων, τα ΜΜΕ, αλλά και μια τάση των ανθρωπιστικών σπουδών.

Read more...
 
<< Start < Prev 1 2 Next > End >>

Page 1 of 2
ΕλληνικάEnglish