Κοκκώνης Γιώργος

Kokko_thumb

Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής, ΤΕΙ Ηπείρου (Άρτα)

Τηλ.: 2681050453

email:  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Ο Γιώργος Κοκκώνης γεννήθηκε στις Σέρρες. Είναι παντρεμένος και πατέρας δύο αγοριών.

Σπούδασε στο Παρίσι σύνθεση (École Normale), τζαζ σύνθεση-ενορχήστρωση (C.I.M.) και κυρίως μουσικολογία στο Paris VIII, με έμφαση στην ελληνική μουσική (λόγια και λαϊκή). Το 1997 έλαβε μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης (DEA) από το Paris VIII, με θέμα «Η τονική περίοδος του συνθέτη Γ.Α. Παπαϊωάννου» και το 2006 αναγορεύτηκε διδάκτωρ στο ίδιο πανεπιστήμιο με θέμα «Το ζήτημα της ελληνικότητας στην ελληνική λόγια μουσική».

Από το 1987 ως το 1990 εργάστηκε στο Παρίσι ως συμβασιούχος της Bibliothèque Publique d'Information (Centre National d’Art et de Culture Georges Pompidou) και της Bibliothèque Nationale de France. Το 1991 ανέλαβε την θέση του μουσικολόγου-βιβλιοθηκονόμου στην Βιβλιοθήκη του IRCAM – CNRS (Iνστιτούτο Έρευνας Aκουστικής και Mουσικής – Eθνικό Ίδρυμα Eρευνών) στο Παρίσι και παρέμεινε στην θέση αυτή μέχρι τα τέλη του 1993 οπότε και επέστρεψε στην Ελλάδα.

Το 1998 εκπονεί την μελέτη ίδρυσης του Τμήματος Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής του Τ.Ε.Ι. Ηπείρου (Άρτα), καθώς και του Τμήματος Τεχνολογίας Μουσικών Οργάνων του Τ.Ε.Ι. Ιονίων Νήσων (Ληξούρι), που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του ΕΠΕΑΕΚ Ι. Το 2002 εκλέχτηκε ως Καθηγητής Εφαρμογών (μόνιμος από το 2006) και το 2013 ως Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής. Από το 2002 είναι υπεύθυνος του «Αρχείου Ελληνικής Μουσικής». Από το 2005 είναι Επιστημονικός Υπεύθυνος της Κεντρικής Βιβλιοθήκης του ΤΕΙ Ηπείρου. Είναι επίσης επιστημονικός επιμελητής των εκδόσεων έργων του συνθέτη Γ. Α. Παπαϊωάννου, (Ιστορικά Αρχεία Μουσείου Μπενάκη - εκδόσεις Φίλιππος Νάκας, Αθήνα), μέλος του Centre de Recherches Interdisciplinaires Pierre Belon (MSH, Παρίσι), καθώς και μόνιμος συνεργάτης του δικτύου Écume (Échanges Culturels en Méditerranée με έδρα τη Μασσαλία και του αντίστοιχου παραρτήματος με έδρα τη Θεσσαλονίκη).

Από την αρχή της ερευνητικής του δραστηριότητας συμμετέχει σε πολλά επιστημονικά συνέδρια, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, και δημοσιεύει τακτικά άρθρα και μελέτες σχετικά με τις λόγιες/έντεχνες και λαϊκές παραδόσεις της Ελλάδας.

Μονογραφίες:

Επιστημονικός επιμελητής του τόμου: Création musicale et nationalismes dans le Sud-Est européen, συγγραφή της Εισαγωγής του τόμου, καθώς και ενός άρθρου με τίτλο: “Composer l’identité nationale : la musique néohellénique au miroir de la littérature musicologique”. Ο τόμος εντάσσεται στη σειρά Études Balkaniques (Association Pierre Belon - École des Hautes Études en Sciences Sociales, Paris) με τον αριθμό: Nο 13, Παρίσι, Άνοιξη 2007

La question de la grécité dans la musique néohellénique, DeBoccard, για λογαριασμό της Association Pierre Belon, Παρίσι 2008

Επιστημονικός επιμελητής του βιβλίου: Μουσική από την Ήπειρο, που εκδόθηκε το Φθινόπωρο 2008 από τις εκδόσεις του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων. Συγγραφή της Εισαγωγής του τόμου, καθώς και του βασικού μουσικολογικού κειμένου. Επιμέλεια του ηχητικού υλικού των τριών CD's που συνοδεύουν τον τόμο

Λαϊκές μουσικές παραδόσεις. Λόγιες αναγνώσεις, λαϊκές πραγματώσεις, Fagottobooks, Αθήνα 2017

Επιστημονικός επιμελητής του βιβλίου: Μουσική από τη Θεσσαλία, εκδόσεις του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων. Συγγραφή της Εισαγωγής του τόμου, καθώς και του βασικού μουσικολογικού κειμένου. Επιμέλεια του ηχητικού υλικού των τεσσάρων CD's που συνοδεύουν τον τόμο, υπό έκδοση το 2018

Πρόσφατες εκδόσεις:  

Από κοινού με την Μαρία Ζουμπούλη «Η σχολική μουσική εκπαίδευση, μια ιστορία διαχρονικής λογοκρισίας», στο Νίκος Παναγιωτόπουλος, Πηνελόπη Πετσίνη, Δημήτρης Χριστόπουλος, (επ.), Λογοκρισίες στην Ελλάδα, Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας Παντείου Πανεπιστημίου - Ίδρυμα Ρόζα Λούξεμπουργκ (Παράρτημα Ελλάδας), Αθήνα 2016, υπό έκδοση

Κοκκώνης Γ., «Νόστιμον ήμαρ: Ο Βασίλης Λέκκας τραγουδά Στέλιο Καζαντζίδη» δημοσιευμένο στην έκδοση, Να σου δώσω μια να σπάσεις. Ο Βασίλης Λέκκας τραγουδά Στέλιο Καζαντζίδη, Διάπλαση, Αθήνα 2015

Κοκκώνης Γ., «Ο Γεώργιος Λαμπελέτ και η ελληνική δημώδης μουσική: μια μουσικολογία των συμβόλων», στο Ι. Φούλιας, Π. Βούβαρης, Γ. Κίτσιος, Κ. Χάρδας (επιμ.), Μουσική και Μουσικολογία. Παρόν και μέλον, Πρακτικά διατμηματικού συνεδρίου υπό την αιγίδα της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας (Θεσσαλονίκη 21-23/11/2014), Θεσσαλονίκη 2015, σ. 291-299.

Kokkonis G., «Manolis Angélopoulos et les frontières du laiko», στο περιοδικό Études Tsiganes, No 54-55, Παρίσι, 2015, σ. 76-95

Από κοινού με την Μαρία Ζουμπούλη «Το διαθεματικό διακύβευμα στη μουσική εκπαίδευση: το παράδειγμα του ΤΛΠΜ ΤΕΙ Ηπείρου», στο Κατερίνα Κασιμάτη, Μαρία Αργυρίου (επιμ.), Διεθνείς και ευρωπαϊκές τάσεις στην εκπαίδευση: οι επιρροές τους στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, Αθήνα Σεπτέμβριος 2014, σ. 370-375

Kokkonis G., «L’altérité amadouée. Louis Albert Bourgault-Ducoudray et la chanson populaire grecque», στο Fascinantes étrangetés. La découverte de l’altérité musicale en Europe au XIXe siècle, L’Harmattan, Παρίσι, 2014, σ. 119-135

Kokkonis G., «La création musicale savante et les collections des chants populaires en Grèce: découverte ou invention?», στο Musique et globalisation : Une approche critique (Actes du colloque "Musique et globalisation", organisé par la revue Filigrane), sous la direction de Makis Solomos, Joëlle Caullier, Jean-Marc Chouvel, Jean-Paul Olive éditions Delatour France, collection «Filigrane», Παρίσι, 2012, σ. 177-186

Kokkonis G., «La sérialité dans les traditions musicales orales» Πρακτικά του 10ου Διεθνούς Συνεδρίου της Association internationale d’études du Sud-Est européen (AIESEE), Παρίσι (24-26/09/2009), με τίτλο: L’homme et son environnement dans le Sud-Est européen, Éditions de l’Association Pierre Belon, Παρίσι 2011, σ. 378-384

Κοκκώνης Γ., «Οι δίσκοι 78 στροφών, ένα ενδιαφέρον μουσικολογικό τεκμήριο», στο Διονυσόπουλος Νίκος (επ.), Η Σάμος στις 78 στροφές, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Αθήνα-Ηράκλειο: 2009, σ. 103-106

Κοκκώνης Γ., “Το «ταυτόν» και το «αλλότριον» της (νεο)δημοτικής μουσικής και ο ρόλος της δισκογραφίας”, στο Ετερότητες και Μουσική στα Βαλκάνια. Τα κείμενα (Τετράδιο 4), Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής, ΤΕΙ Ηπείρου – ΚΕΜΟ, Άρτα: 2008, σ. 100-110

Skoulios M., Kokkonis G., « Théories et pratiques modales de l’Orient : un itinéraire », in Ayari M. (éd.) De la théorie à l'art de l'improvisation - Vol. 1, Delatour, Paris: 2005, σ. 7-21

Κοκκώνης Γ., “Το ‘‘τονικό’’ έργο του Γ. Α. Παπαϊωάννου” στο Γ. Α. Παπαϊωάννου, ο συνθέτης, ο δάσκαλος. Αναζήτηση και πρωτοπορία, (κατάλογος έκθεσης), Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα: 2004, σ. 18-36

Κοκκώνης Γ., “Η μουσική των Ιωαννίνων”, στο Ιωάννινα ιστορική κατάθεση (CDROM), I. Mητρόπολη Iωαννίνων - Πανεπιστήμιο Iωαννίνων, Ιωάννινα: 2002

Κοκκώνης Γ., “Η πρώτη συμφωνία του Γ. Α. Παπαϊωάννου”, στο Ετήσιο περιοδικό του Μουσείου Μπενάκη, τ. 2, Μουσείο Μπενάκη, Αθήνα: 2002, σ. 183-192

Κοκκώνης Γ., “Η ζαγορίσια μουσική ιδιοσυγκρασία: τομή, συνέχεια και όροι επιβίωσης”, Πρακτικά του επιστημονικού συμποσίου Πολιτιστική Oικολογία (Kαπέσοβο 29 Iουνίου – 1 Iουλίου 2001), Ιωάννινα: 2002, σ. 97-104

 
ΕλληνικάEnglish