Ορδουλίδης Νίκος

Πανεπιστημιακός Υπότροφοςnikos ordoulidis

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Ο Νίκος Ορδουλίδης σπούδασε στο University of Leeds της Αγγλίας (διδακτορικό στην λαϊκή μουσικολογία και μεταπτυχιακό στην μουσική εκτέλεση) και στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (πτυχίο μουσικής επιστήμης και τέχνης). Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα κινούνται γύρω από τον μουσικό συγκρητισμό που διέπει τα μουσικά είδη και ιδιώματα. Επίσης, οι πρακτικές εκτέλεσης και η παιδαγωγική προσέγγιση του λαϊκού πιάνου συνιστούν μία έτερη πτυχή της ερευνητικής του δραστηριότητας. Είναι ενεργός συνθέτης με πέντε δισκογραφικές δουλειές· μέλος του Modern Greek Studies Association, του ελληνικού παραρτήματος του International Association of Music Libraries, Archives and Documentation Centres και της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας. Διδάσκει ως Πανεπιστημιακός Υπότροφος στο Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής του ΤΕΙ Ηπείρου από το 2015 και έχει εκδώσει δύο μουσικολογικά συγγράμματα: Η δισκογραφική καριέρα του Βασίλη Τσιτσάνη (1936-1983). Ανάλυση της µουσικής του και τα προβλήµατα της έρευνας στην ελληνική λαϊκή µουσική (Ιανός, 2014)· Συννεφιασμένη Κυριακή και Τη Υπερμάχω – Καθρέφτισμα ή αντικατοπτρισμός; (Fagotto, 2017). [www.ordoulidis.gr]

 

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Βιβλία

Ορδουλίδης, Ν. (2017). Συννεφιασμένη Κυριακή και Τη Υπερμάχω - Καθρέφτισμα ή αντικατοπτρισμός; Αθήνα: Fagotto.

Ορδουλίδης, Ν. (2015). Ένα λαϊκό μουσικό σύμβολο. Στο Δ. Μανιάτης (Επιμ.), Τσιτσάνη εγκώμιον (σσ. 112-115). Τα Νέα.

Ορδουλίδης, Ν. (2014). Η δισκογραφική καριέρα του Βασίλη Τσιτσάνη (1936-1983). Ανάλυση της μουσικής του και τα προβλήματα της έρευνας στο ελληνικό λαϊκό τραγούδι. Θεσσαλονίκη: Ιανός ο Μελωδός.

 

Άρθρα

Ordoulidis, N. (2017). Cosmopolitan Music by Cosmopolitan Musicians: The Case of Spyros Peristeris, Leading Figure of the Rebetiko. Conference Paper, 'Creating music across cultures in the 21st century, The Centre for Advanced Studies in Music (25-27/5). Istanbul Technical University [in print/in Greek].

Ορδουλίδης, Ν. (2017). Τεκμηρίωση των ιστορικών ηχογραφήσεων στην Ελλάδα: Η περίπτωση του ρεμπέτικου. Εισήγηση: 1ο Ετήσιο Συνέδριο Μουσικών Βιβλιοθηκών και Αρχείων (21-22/4). Αθήνα: Ελληνικό Παράρτημα της Διεθνούς Ένωσης Μουσικών Βιβλιοθηκών, Αρχείων και Κέντρων Τεκμηρίωσης [υπό έκδοση].

Ορδουλίδης, Ν. (2016). Αποδοχές και απορρίψεις στις διασκευές των ρεμπέτικων που συγκροτούν τις «Έξι λαϊκές ζωγραφιές». Στρογγυλή Τράπεζα: Λόγια και λαϊκά διακείμενα στην νεοελληνική μουσική. Μελέτη περίπτωσης: Οι «Έξι λαϊκές ζωγραφιές» του Μάνου Χατζιδάκι. 8ο Διατμηματικό Μουσικολογικό Συνέδριο υπό την αιγίδα της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας «Επιδράσεις και αλληλεπιδράσεις» (25-27/11) [υπό έκδοση].

Ζουμπούλη, Μ., & Ορδουλίδης, Ν. (2016). «Για τον τεχνίτη και το δάνεισμα είν' έν' από τα όργανα της πρωτοτυπίας του» (Κ. Παλαμάς). Η δίκη των ρεμπετών. Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής και Νομική Αθηνών. Αθήνα [υπό έκδοση].

Ορδουλίδης, Ν. (2015). Η αστική λαϊκή μουσική στην εκπαίδευση της Ελλάδας: Ορισμένα προβληματικά ζητήματα. Στο Φούλιας, Βούβαρης, Κίτσιος, & Χάρδας (Επιμ.), Μουσική και Μουσικολογία. Παρόν και μέλλον. Πρακτικά διατμηματικού συνεδρίου υπό την αιγίδα της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας (21-23 Νοεμβρίου, 2014) (σσ. 204-209). Θεσσαλονίκη: Ελληνική Μουσικολογική Εταιρεία.

Ορδουλίδης, Ν. (2014). Λήμμα του Βασίλη Τσιτσάνη στο Grove Music/Oxford Music

Online.

Ordoulidis, N. (2011). The Greek Popular Modes. British Postgraduate Musicology, 11. http://britishpostgraduatemusicology.org/bpm11/ordoulidis_the_greek_popular_modes.pdf

 

ΣυνέδριαΔιαλέξειςΣεμινάρια

2011

Ordoulidis, Nikos, ‘The Greek Laikó (Popular) Rhythms: Some Problematic Issues’, εισήγηση σε συνέδριο. Athens Institute for Education and Research. 2nd Annual International Conference on Visual and Performing Arts.

2012

Ordoulidis, Nikos, ‘The Minóre Dhrómos [Popular Mode] in the Songs of Vasilis Tsitsánis’, εισήγηση σε συνέδριο. The Institute of Rebetology. 1st Conference about the Life and Times of Vassilis Tsitsanis. London, School of Oriental and African Studies.

2013

Ορδουλίδης, Νίκος, «Το Λαϊκό Πιάνο – Λαϊκός αυτοσχεδιασμός, σολιστική εκτέλεση τραγουδιών, τεχνική συνοδείας, απόδοση των λαϊκών δρόμων», σεμινάριο. Δημοτικό Ωδείο Φλώρινας.

2013

Ορδουλίδης, Νίκος, «Ο Ρόλος του Βασίλη Τσιτσάνη στην Εξέλιξη του Ελληνικού Αστικού Τραγουδιού», διάλεξη. Ελληνογαλλική Σχολή 'Ευγένιος Ντελακρουά', Αθήνα.

2013

Ordoulidis, Nikos, ‘Popular Musicology in Greece: The Case of Rembétiko and Laikó Musical Styles’, διάλεξη. The Athens Centre.

2014

Ορδουλίδης, Νίκος, «Το Λαϊκό Πιάνο», σεμινάριο. Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης.

2014

Ορδουλίδης, Νίκος, «Το Λαϊκό Πιάνο», σεμινάριο. Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.

2015

Ορδουλίδης, Νίκος, Σεμινάρια: Σύλλογος οι Φίλοι της Μουσικής – Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη». Ελεύθερο Εργαστήρι Μουσικής Παιδείας «Στιγμές της ιστορίας του ελληνικού τραγουδιού με αφορμή τέσσερις επετείους». Αισθητική της λαϊκής μουσικής: η συνθετική τεχνοτροπία του Βασίλη Τσιτσάνη.

2015

Ορδουλίδης, Νίκος, Ημερίδα για το λαϊκό πιάνο: σεμινάριο – έκθεση φωτογραφίας – ρεσιτάλ. Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.

2015

Ordoulidis, Nikos, 'Every port is sorrow': The bounds between sea and misery in Greek songs”, εισήγηση σε συνέδριο. International Conference hosted by the Mediterranean Institute, University of Malta: ‘Thalassic Imaginaries: the Mediterranean Sea in Language, Art and Other forms of representation’. 23-24 January.

2016

Ορδουλίδης, Νίκος, «Οὐ γὰρ ἀδίκως ἐκτείνεται δίκτυα πτερωτοῖς» (παροιμίες Σολομώντα 1:17): Οι ψαλτικές πρακτικές του άστεως υπό το πρίσμα των μουσικών δικτύων· ζητήματα ύφους, φόρμας και αισθητικής. Διάλεξη στο εργαστήρι της ανθρωπολογίας με τίτλο «Μουσικά δίκτυα» στο Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής του ΤΕΙ Ηπείρου.

2016

Ορδουλίδης, Νίκος και Κοκκώνης, Γιώργος: «Μουσικές συν-δια-λέξεις. Μετά τον Χατζιδάκι, το λαϊκό πιάνο. Αστικές λαϊκές μουσικές και η ‘έντεχνη’ διαμεσολάβησή τους». Επιτροπή Λόγου και Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων: Αμφιθέατρο Συνεδριακού κέντρου «Κάρολος Παπούλιας».

2016

Ορδουλίδης, Νίκος, «Τσιτσάνης 1936-1940». Κείμενο στον δίσκο «Τσιτσάνης, ο μέγας», Μονή Λαζαριστών, Θεσσαλονίκη.

2016

Ορδουλίδης, Νίκος, Ομιλία για το έργο του Βασίλη Τσιτσάνη στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Μουσικού Σχολείου Ξάνθης, 19 Απριλίου.

 

ΣΥΝΘΕΤΙΚΟ ΕΡΓΟΑΥΤΟΝΟΜΑ PROJECTS

  • Θρησκευτική μουσική για μικτή χορωδία και για μικτή χορωδία και ορχήστρα.
  • Κύκλος βαλς και νυχτερινών για πιάνο σόλο.
  • Επίσημος τουριστικός οδηγός του Δήμου Νάουσας. Επιμέλεια, συνθέσεις του ιδίου.
  • 1ος προσωπικός δίσκος: «Όνειρο διπρόσωπο» – 2006 (ανεξάρτητη παραγωγή).
  • 2ος προσωπικός δίσκος: Μουσικο-θεατρική παράσταση «Ειρήνη» του Αριστοφάνη. Έργο για συμφωνική ορχήστρα και παιδική χορωδία – 2006 (ανεξάρτητη παραγωγή).
  • 3ος προσωπικός δίσκος: «Άρωμα από λουλούδι» – 2007 (ανεξάρτητη παραγωγή).
  • 4ος προσωπικός δίσκος: «Λυρικοί Ορίζοντες, 10 λαϊκά τραγούδια για πιάνο & φωνή» – 2009 (ανεξάρτητη παραγωγή).
  • Μουσικοθεατρικό ανάγνωσμα «Άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος». Έργο για τρεις σολίστες, Βυζαντινή χορωδία και πιάνο - 2013.
  • Μουσική στην ταινία μικρού μήκους «Alone», σε σκηνοθεσία Στέλιου Καλαϊτζή – 2014.
  • 5ος προσωπικός δίσκος: «Το λαϊκό πιάνο – η εποχή του ρεμπέτικου» – 2015 (Melissa music).
 
ΕλληνικάEnglish